Alvó fény

Alvó fény

Mire jó a tüntetés?

Szükséges felesleges

2018. április 17. - KisMókus

Múlt héten nem tudom hányan gondolták úgy, hogy a szombati tüntetés során az Operaháztól egészen a Kossuth térig masírozik majd közel százezer fő, békésen, kellemes hangulatban, jó szándéktól vezérelve, egy nemes cél elérése érdekében: írjanak ki új választásokat, de előtte módosítsák a választási törvényt. Naiv elképzelés? Mindenképpen, de szívből jött és igaz volt.

Én kint voltam és biztosra veszem, hogy még évek múltán is szép emlékként fogom elraktározni magamban ezt az élményt, még ha osztatlan sikert nem is aratott. Láttam, hogy a rendőrök nem úgy néztek ránk, mint potenciális bűnözőkre, kétpróbás huligánokra. Magyar emberként találkozott a tekintetük több másik magyaréval, és a többség mosolyogva figyelte, ahogyan meneteltünk küldetésünk végpontja felé. Talán nem is értették, miért nem tesszük próbára a türelmüket. Másra számítottak. A fideszes médiabirodalom is másra számított. Magukból és 2006-ból indultak ki. De mi nem törni-zúzni indultunk útnak, csak próbálkoztunk.

Mégsem történt semmi. Értem Orbánt, nyilván nem fog kiállni a tömeg elé most szombaton sem, hiszen akkor elismerné, hogy egyáltalán létezik(!) ellenzéki hang. Ugyanakkor bizonyos szempontból hülyeségnek tartom ezt a logikát az ő szemszögéből is. Most igazán nem kellett volna megfutamodnia, mivel ezzel egy gyáva képet festett önmagáról és minket erősített. Tökös vezetőként, ha nem is a parlamentből, de legalább egy videóban megüzenhette volna "Kellemes hétvégét! Mindenki menjen haza!" vagy akár egy "Boldog Karácsonyt" elsüthetett volna. Ez megsemmisítő hatással bírt volna, mivel nem uralta a tömeget lincshangulat.

De a miniszterelnökünk fél, és kis nyusziként ragad meg minden lehetőséget, hogy az általa irányított néptől minél távolabb tartsa magát.  Ennyire él benne a rémkép, hogy a dühös tízezrek habzó szájjal vetik rá magukat és tépik szét? Hogy meglincselik? Annyira retteg, hogy elmenekül? Nem pont ez bizonyítja, hogy igenis tudja, hogy van oka a tömegtüntetésnek, hogy van létjogosultsága a felháborodásnak: hogy azért számított dühre és haragra, mert tudja, hogy nem játszott tisztességesen, tiszta kézzel? Nem az a lényeg, hogy ártana-e neki a tömeg (bár bizonyítottuk, nem tenné), hanem az, hogyha ártatlan volna, akkor egészen egyszerűen nem értené mire fel a megbotránkozás a tüntetők részéről. Hiszen nem csaltak... vagy mégis?

Vasárnap viszont arra keltem, hogy a Fidesz a létező leggusztustalanabb módon közölte válaszát. Megpróbálta eltompítani a tüntetés súlyát azzal, hogy figyelmen kívül hagyta a létezését. Mintha a bíróságon a vádló érvei nem kerülnének meghallgatásra csak azért, mert már előzetesen el lett döntve, hogy a vádlott ártatlan. Nyilván ez a helyzet akkor, ha a bíró maga a vádlott. Sőt, egyenesen " politikai bolhacirkusznak" kiáltották ki a törekvésünket, egyfajta majomparádénak.

A tüntetés ily módon nem zárult sikerrel, így tehát nincs is értelme folytatni - hihetnénk. Csakhogy elérkeztünk az igazság pillanatához. A tüntetés NEM a Fidesznek és végképp nem Orbán Viktornak szólt! Hanem azoknak a fideszeseknek, akik nem értik, hogy az ellenzék miért nem képes beletörődni a vereségbe. Nekik akarjuk elmagyarázni a békés tüntetések révén, hogy minket nem egónk hajt, nem a gyűlölet vezérel, hanem egy nemes cél, megakadályozni az illiberális demokrácia, vagy autokrácia, vagy puha diktatúra kialakulását. És ezt csakis egyedül békés eszközökkel érhetjük el, mert így tudjuk a bizonytalanokat, azokat, akik észrevették időközben a problémákat, a magunk oldalára fordítani. Mert az igazság az, hogy az "ellenzéknek" csúfolt tábor az, amelyik ténylegesen egy össznemzeti érdeket képvisel. Vagy kiben akarunk inkább megbízni, a hatalomban, vagy önmagunkban? 

A bejegyzés trackback címe:

https://alvo-feny.blog.hu/api/trackback/id/tr4313840390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.17. 21:09:50

Hát igen.. Orbán be volt szarva.

Szerencsére nem volt olyan bátor, mint Gyurcsány aki rommá verette bazonosíthatatlan karhatalmistákkal a tüntetők tízezreit.

Nancsibacsi 2018.04.17. 22:20:58

Egér cincog - ki nem sz.rja le? Most komolyan: ez a tüntetés a résztvevőkön kívül kb senkit se érdekelt. Eredménye nem volt, koncepciója se - max az anyázott, aki nem tudott közlekedni a lezárások miatt. Tüntessetek csak, demonstráljatok: meg kell élni a gyászt is - aztán irány vissza dolgozni!

dunántúli gyerek 2018.04.17. 23:02:54

"A tüntetés NEM a Fidesznek és végképp nem Orbán Viktornak szólt! Hanem azoknak a fideszeseknek, akik nem értik, hogy az ellenzék miért nem képes beletörődni a vereségbe. Nekik akarjuk elmagyarázni a békés tüntetések révén, hogy minket nem egónk hajt, nem a gyűlölet vezérel, hanem egy nemes cél, megakadályozni az illiberális demokrácia, vagy autokrácia, vagy puha diktatúra kialakulását. És ezt csakis egyedül békés eszközökkel érhetjük el"

1. A választáson 1 hete szétnyerte magát a Fidesz.

2. 1 hét múlva még kimennek páran, aztán meg már senki

Miért? Mert nincs cél és nincs vezető. Vagy ha az a cél, hogy legyen liberálisabb a demokrácia, arra ott volt a választás, a nép válaszolt: legyen illiberálisabb

Melyik rész nem világos?

aviátor 2018.04.17. 23:13:23

Egyet értek a tüntetéssel. De Orbánt szerintem hidegen hagyja. Tüntetgessetek csak, majd megunjátok, elkopik az erő és kész. Orbán otthon röhög a markában, kolbászevés közben. Emlékeim szerint volt már ilyen mondás, "hogy majd megunják és hazamennek ....", lehet "Gyurcsány takarodj" alatt. Sajnos nem lesz semmi eredménye a tüntetéseknek, legfeljebb annyi, hogy megmutatkozik hogy mennyi ember van Orbán ellen. De még a tüntetőknél is sokkal több, mert nem volt ott egytől egyig mindenki... Én sem, és még sok ismerősöm sem, akik bele vannak betegedve ebbe a -ráadásul- 2/3-os manipulálásba. Hát ezt nem hittem volna!

Boar. 2018.04.17. 23:19:43

Valami haszna csak van a tüntetésnek, minden blogot ellepnek az egymást biztató és persze egymás faszát szopkodó fideszcsicskák. Üzeneteik tartalma egy parkolócédula hátuljára is ráférne ha nem lenne kár összemocskolni vele a papírt, de ezt roppant szorgalmasan tolják mindenhová...
Fostok fiúkák? Féltitek a seggeteket? Van mitől...
Na gyertek hörögni én meg alszom egy jót... :-)

birka menet 2018.04.17. 23:32:29

Ettől fosik a felcsúti börtöntölteléke: a tömegtől, a néptől. Amelyik ellentétben az ő tömegétől nem beidomított birka népség, hanem önállóan gondolkodó tömeg. Amelyikből egyre több lesz, ha mindeki aktívan terjeszti majd, hogy az Orbán bandát börtönbe kell csukni. És nem szabad fogolycsere keretében kiadni Moszkvának, csak hogy mentse az irháját.

Nem kell mindig tüntetni, elég évente 2-3-szor megszervezni az Orbánnal való leszámolás napját. De az aztán 100 ezres tömegtünmtetés legyen! Viszont minden újabb embereket kell beszerevezni, Közben pedig mindenkinek a környezeteében szervezni kell az embereket a félázsiai fidiótákkal való leszámolásra.

dunántúli gyerek 2018.04.17. 23:36:20

@birka menet: "Amelyik ellentétben az ő tömegétől nem beidomított birka népség, hanem önállóan gondolkodó tömeg. Amelyikből egyre több lesz, ha mindeki aktívan terjeszti majd, hogy az Orbán bandát börtönbe kell csukni. "

Nekem is úgy tünik h a lipsi tömeg nagyot nőtt 2014 óta. Még nagyobbat nőtt volna, ha már korábban is börtönbe csukták volna Orbánt.

muhaha

HUNGARIAN FIRST !!! 2018.04.17. 23:39:46

""még évek múltán is szép emlékként fogom elraktározni magamban ezt az élményt, ""

Nagyszeru, hogy Gyuribacsi penze ilyen hatassal van rad.

PSX 2018.04.17. 23:52:50

@ogli dzsí: "Az országnak is vezér kell nem demokrácia."
Mindennek a legalja vagytok. Igazi egysejtűek.

Magyarország Europa jovője 2018.04.18. 00:01:38

"Nekik akarjuk elmagyarázni a békés tüntetések révén, hogy minket nem egónk hajt, nem a gyűlölet vezérel, hanem egy nemes cél, megakadályozni az illiberális demokrácia, vagy autokrácia, vagy puha diktatúra kialakulását."

Inkabb en mondanam el a valodi celt:

A sok buta erteknelkuli, unatkozo, elkenyeztetett, konzumidiota (a fosbuk generacio ) ontudatlanul is, Soros Gyorgy tervet szolgaljak, vagyis Europa iszlamizaciojat, es a nemzetallamok szetvereset. Csak felhasznaljak oket, mint Simicska az ujsagirokat.

Az Ellenálló 2018.04.18. 01:06:40

A tüntetésnek sok értelme nincs. Orbán győzelme nem volt kérdés, hiszen a rendszer neki kedvez, de a kétharmad megakadályozható lett volna, ha jobban együttműködtek volna a pártok. Így viszont semmi kedve az embernek együtt tüntetni olyanokkal, akik a rendszer fennmaradását segítették elő. Orbán nem fél (max Sorostól), hanem figyelemre sem méltatja az ellenzéket. Ez pedig csak még veszélyesebbé teszi.

karandash (törölt) 2018.04.18. 01:55:13

Az autoriter vezérek, diktátorok nem szoktak békésen, szeretteik által körülvéve távozni az élők sorából. Ezért nyugtalan Orbán, mert kezdi átlátni, hogy halála után többen fognak koccintani, mint ahányan könnyet ejtenek majd. Nézzük meg hogy halt meg Hitler, Mussolini, Napoleon, Ceausescu, Sztálin Jóska, Szálasi, Kádár. Erőszakos halállal vagy senki által nem sajnálva kiszenvedve. Orbán halálával is több millió ember fog fellélegezni. Orbán halála is egy közjogi esemény lesz, egy rendszer vége, az erjedés kezdete.
Én nagyon várom Orbán halálát (nem kívánom!), csak azért, hogy lássam milyen lesz utána Magyarország.
Kádár halála után is roppant izgalmas változások következtek, Orbán után is lesz valami hasonló.

karandash (törölt) 2018.04.18. 02:07:14

@Rettegek mert ballib vagyok: Orbán jobb politikus, mint Gyurcsány volt. Sose vallaná be, hogy elcseszett valamit, vagy hogy hazudott. És Orbán ellenzéke nem kopasz huligánokból áll, néhány befüvezett ligetvédővel elbánik az a pár fideszes, korábban gyilkosságért elítélt verőember is (a székháznál nyomuló biztonságiak)
Az erőszakos alakok a Fidesz körül vannak. Orbánnak eleg a románokat és ukránokat leszavaztatni, szarrá bírságoltatni minden ellenzéki pártot, nincs szüksége rendőri erőszakra. Egyszerűen jobb politikus.

aquaticus 2018.04.18. 06:34:07

A tüntetés arra jó, hogy hivatkozhassanak rá azok, akik külföldről szeretnének nekik tetsző kormányt látni Magyarországon. Legalább annyi ideig, hogy visszaszerezhessék az ellenzékbe ölt pénzt, meg egy kis nyereséget...

lobster thermidor 2018.04.18. 06:41:29

@Rettegek mert ballib vagyok:
Akik persze előbb békésen trolikat állítottak keresztbe, barikádokat emeltek az utcákon, és felgyújtották a fél várost. Te azt gondolod, hogy ezért habos kakóval, és csokis kuglóffal kellett volna a rendőrségnek kínàlgatni a tüntetőket?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.18. 06:43:07

Van egy kis gond: nem létezik olyan választási rendszer, melyben a szavazók 20 %-a kormányt alakít.

S persze komikus szabad választás után 6 nappal új választást követelni.

Jók persze ezek a tüntik: levezetik a ballib ultrák feszültségét.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2018.04.18. 06:47:16

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

51% vs 49% volt ugye számszakilag a kormányváltást akarók javára, te segg. milyen 20%, te irgalmas isten, menj már orvoshoz.

(természetesen az ún. ellenzéki pártoknak még a kurva anyját ettől.)

2018.04.18. 07:00:58

Egy valamiben nem hiszek, a jelenlegi ellenzékben.

2018.04.18. 07:12:04

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Ja. Csak hát az 51% kb 6 darabban van, azonkívül volt egyéni szavazás, ahol ha jól emlékszem, a Fidesz 91-et elvitt a 106-ból. Csak ennyi probléma van ezzel.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.18. 07:19:22

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

Nézd meg hányan szavaztak a ballibekre, 20 % alatti szám.

Számításod meg abszurd. Ezen az alapon 2006-ban 51 % Gyurcsány leváltására szavazott, azaz nem volt legitím kormányfő.

Exploiter 2018.04.18. 07:30:03

Tüntetni jó.
Aki most kint volt, az mondjuk tüntethetne az eü dolgozók béremeléséért. Vagy az oktatásügyért. Vagy a stadionok ellen.
Talán még érne is valamit, mint a netadónál. De a választások után közvetlenül, ilyen arányok mellett, nincs kormány a világon, amelyik visszalépne. Nincs értelmes ember, aki ezt reálisnak gondolná.
Viszont újra: ha már ez van, akkor konkrét célokat meg lehetne célozni.

torró 2018.04.18. 07:34:42

@karandash:
Valamit nem jól tudsz, mert a változás még Kádár halála előtt megtörtént. Valakinek meg a halálára ácsingózni, emberi szemmel nézve sem ízléses. És rossz ómen rád nézve. Kell egy normális erős, és hiteles pártot alakítani, és gyűjteni a szavazókat ahogy Orbán tette annak idején.Rengeteg munkát fektetett bele, hogy ilyen eredménye legyen.Nem várni a sült galambot, mert csak az Orbánozás már unalmassá válik egy idő múlva! Szóval tessék a győzelemért megdolgozni!

ogli dzsí 2018.04.18. 07:44:21

@karandash: ahogy gyurcsány se vallott be semmit, a liberók álhíreinek "igazságbeszéd" ellenére

lenörd hofstadter 2018.04.18. 08:03:12

@torró:

Egy orbánistától ne várj többet. Azok közé tartozik, akik el-elejtenek néhány szúrást is a vezér felé, hogy egy normális rendszer eljövetele után lehessen mire hivatkozni amikor bejelentkezik az aktuális gazdi szekértolására.

Petra033 2018.04.18. 08:05:07

Semmi gond, szabad tüntetni, emlékszem én is voltam 2002-ben tüntetni, amikor nem tudtuk elhinni, hogy a Fidesz veszíthetett. Ez természetes reakció.
Persze, hogy nem áll a győztes a tüntetők elé és az is természetes, hogy szép lassan majd lelohadnak a kedélyek.
Ami azonban fontos lenne, hogy akkor ezek a tüntetések adták meg a fidesznek az irányt az ellenzéki munkára és az ujraszerveződésre (polgári körök, falusi vitakörök..stb) Rengeteget dolgoztak 8 éven keresztül
Most - és az elmúlt 8 évben - ezt hiányolom az ellenzéknél. Semmi építkezést nem látok, a választások előtt pár hónappal elkezdenek kapkodni, hogy "jaj, választás jön, wazze, csinálni kéne valamit"....na így ebből nem lesz semmi.
Itt lesz most 4 év, fel kell használni hiteles személyek felhozatalára, szervezeti építkezésre és akkor lehet ellenfele a fidesznek. De akkor másképp kell csinálni mint az elmúlt 8 évben

neduddgi99 2018.04.18. 08:22:22

@torró:
ja, mert a ""Sorosozás", meg "migráncsozás" nem volt unalmas, mi? Undorító ez az egész választási rendszer és még sz@rabb lesz...az ellenzéknek teljesen felesleges bejárni a Parlamentbe, mert amit ezek a fideszes köcsögök kitalálnak simán átviszik....
Sajnos az a sok tudatlan (torzitott információkkal agymosott) szerencsétlen munkanélküli, vagy (mély)szegénységben élő akiket egy kiló lisztért megvettek azok fogják beszopni leghamarabb az orvoshiányt Ők (gyerekeik) soha nem fognak kitörni a környezetükből, mert nem lesz hol/mit tanulni.
Hihetetlen és egyben elszomorító ami ebben az országban megy és a nyilvánvaló hazugságok, köztörvényes bűncselekmények ellenére ilyen sokan szavaztak erre a semmirekellő pártra.
Sajnos az ilyen típusú kormányokat békés úton soha nem lehetett leváltani...

Lehetnék én is 2018.04.18. 08:41:56

Azért jó, hogy nem esett az eső szombaton.

Az ilyen tüntetésen ritkán jelenik meg az, aki ellen tüntetnek. Nem csak azért, mert gyáva, hanem maga a rendezvény nem arra való.

"masírozik majd közel százezer fő, békésen, kellemes hangulatban, jó szándéktól vezérelve, egy nemes cél elérése érdekében: írjanak ki új választásokat, de előtte módosítsák a választási törvényt. Naiv elképzelés? Mindenképpen, de szívből jött és igaz volt" - OK, OK új választás kell Magyarországon, mert nem volt meggyőző ez eredmény. De akkor mi a meggyőző? Ezen elvek mentén az összes európai választást újra kéne játszani, sőt nagyon újra kéne játszani. Pl. Németország, Olaszország, Franciaország .... Nem lenne úgy kicsit nagy a bizonytalanság, ha addig kellene szavazgatni, amíg a ballib kedves vezető 2/3 vagy 3/4 győzelmet arat. Hol van itt a jó szándék? Az nem jó szándék, hogy csak az a jó megoldás, ami nekem jó. Ez még ballib fejből sem pattanhat ki teljes meggyőződéssel.

röf 2018.04.18. 08:59:12

Egy dolgot el kell ismerni.
Ti aztán tudtok örülni minden apró szarnak,
tudjátok magatokat vigasztalni bármekkora bukta után
(zsinórban három zu null nem oda...),
és mindig megtaláljátok a bukta okát.
További előnyös tulajdonságotok, hogy nem romboljátok egészségeteket mindenféle önmarcangolással, hogy elqrtatok volna valamit...
Ez rendben is van, jó az irány, ahogy Kuncze is javasolta anno...
Nektek is jó, meg nekünk is :)

Emmett Brown 2018.04.18. 09:04:33

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: a jelenlegi rendszerben simán lehet 20%kal kormányt alakítani, ha van még 5 darab 15%os párt, és azok nem működnek együtt.

röf 2018.04.18. 09:11:55

@Emmett Brown:
Persze, úgy hívják, hogy kisebbségi kormányzás.

Emmett Brown 2018.04.18. 09:17:28

@röf: hát nem. Úgy hívják, hogy egyfordulós, relatív többségi egyéni képviselő választás. Ha valaki mindenhol hozza a 20%ot, a többiek meg mindenhol a 15öt, akkor egyénikkel simán meglehet a kényelmes kormánytöbbség.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.18. 09:18:50

@karandash:

Orbánról több utca lesz elnevezve, mint bármely 1900 utáni politikusról, abban biztos vagyok.
Hogy a Soros bérencek utálják az csak a szükségességét, és megkerülhetetlenségét bizonyítja a politikai életben.

Kivlov 2018.04.18. 09:21:17

"A tüntetés NEM a Fidesznek és végképp nem Orbán Viktornak szólt! Hanem azoknak a fideszeseknek, akik nem értik, hogy az ellenzék miért nem képes beletörődni a vereségbe"
Értik azok, nyugi. A lényeg hogy a ballibbantaknak a demokrácia is csak addig tetszik, amíg nem ők kerülnek kisebbségbe.
Szólásszabadság detto. Csak addig jó, amíg nem rájuk mosd valaki esetleg vmi kevésbé pozitívat.
happy idiocc...

Lehetnék én is 2018.04.18. 09:23:13

@Emmett Brown: hol van az az 5 db közepesen erős, kiegyensúlyozott párt? Még 2 sincs. Az meg extra gáz, hogy 11%-ért pártszövetséget kell kötni

Emmett Brown 2018.04.18. 09:30:23

@Lehetnék én is: nem mondtam, hogy ez a helyzet. Pusztán felhoztam egy példát, hogy 20% itthon, ebben a rendszerben kormányt érhet.

Lehetnék én is 2018.04.18. 09:42:46

@Emmett Brown: lehet, mégis azzal kellene foglalkozni, miért nincs 3-4 db 15%-os ballib párt, mint azzal, hogy laboratóriumi körülmények között milyen szélsőséges eredményt tudsz kihozni?
Ugyanis a Fidesz nem azért nyert, mert 20%-a van, hanem azért mert nincs 5 db 15%-os. Amíg arc nélküli átszavazáson ügyeskedtek, nem is lesz. Én legalább is nem szavaznék B pártra, ha A párt híve vagyok (különösen ha az nagyon nemA)

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.18. 09:43:33

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Te kevered a Jobbikos székházostrommal. Tudod a cuki cicás fiúkkal, akik melletted meneteltek szombaton.

2006.10.23-án beazonosíthatatéan rendőrök rontottak az ünneplőkre és tüntetőkre egyaránt, egyként ütve mindenkit aki Gyurcsány ellenében állást merészelt foglalni.
Parlamenti képviselőt "Mocskos Fideszes" felkiáltások közben rugdostak ájulásig bátor rendőreink, akin másnak kormánypárti képviselők (MSZP-SZDSZ) a parlamentben gúnyolódtak.
Régi szép demokratikus idők, amikor a miniszterelnök, a nagy elkúró még nem félt senkitől és semmitől.

De ez már történelem.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.18. 09:43:38

@Emmett Brown:

Sőt, 2 %-kal is lehet, ha van még 98 darab 1 %-os párt.

Na és?

Emmett Brown 2018.04.18. 09:51:41

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: te írtad hogy nem létezik, én mutattam egy példát, hogy ez akár itthon is lehetne. Erre te hozol egy teljesen kifacsart irrealis szitut. A matekot hagyd, múltkor is befürödtél hogy melyik pártnak jobb a fix levonás bónusz szavazólapok esetén.

Emmett Brown 2018.04.18. 09:58:26

@Lehetnék én is: nem kell 4 db 15%os ballib párt. Viszont nagyon kellene egy rendes polgári párt például, valamint egy cigány párt.

Gleccsertetű 2018.04.18. 10:05:04

Nagyon nagy bunkoság ilyet mondani, h fél szerdán, mikor kedden bukott meg és jövő hét kedden megint megfog

Cycmen 2018.04.18. 10:12:26

@Gleccsertetű: Ez utófélelem! Annyira félt tegnap hogy lemondott és még nem múlt el!

A poszternek! Rólatok a hülye amerikai filmek jutnak eszembe, amikor a debil bennykének kiabálják hogy "meg tudod csinálni" ! Meg a faszt! Lúzer és ti is!

Homo fideszbirkusz 2018.04.18. 10:20:31

@Rettegek mert ballib vagyok: "Orbánról több utca lesz elnevezve, mint bármely 1900 utáni politikusról"

Itt a Nap hülyéje!

Több lámpavason fognak lógni a fideszes tolvajok, mint ahány utca el lesz Orbánról nevezve Moszkvában, Ankarában, Bakuban, meg Phenjanban.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.18. 10:27:13

@Emmett Brown:

Múltkor is igazam volt: a nagyobb pártot jobban károsítja a levonás. Bizonyítottam is.

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2018.04.18. 10:28:46

@Emmett Brown: Olyan csak laboratóriumi körülmények között fordulhat elő, mert a támogatottság nem egyenletesen oszlik el. Budapest nagy részét elvesztette a Fidesz, a maradékban meg kínlódva nyert. Máshol meg simán hozta az ötven százalékos támogatottságát.

Egyébként nálunk a kerület egyik felében Szabó Timi úgy 10 százalékot vert a Fideszesre, a másikban meg a Fideszes nyert. Ezért fontosabb a "területi beágyazottság", mint a tényleges támogatottság.

Lehetnék én is 2018.04.18. 10:29:09

@Emmett Brown: a polgári párttal egyetértek.
Miskolcról úgy néz ki, nem kell cigánypárt, elég lenne nekik a nemzetiségi szószóló.
Ballib pártból nem nekem hiányzanak a 15%-os pártok, csak te hoztad fel a választási laborodban. Én elfogadom őket (1-2 dab) 5-10 %-os sávban, csak jó lenne, ha az arcukat is ahhoz igazítanák és nem hangoztatnák magukkal kapcsolatban a többséget.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.18. 10:32:19

@Homo fideszbirkusz:

Ez nem a választások elötti duma volt ? :DDDD
Vagy még hozzád nem jutott el a hír, hogy a ballibek megszopták ? :DDD

Lehetnék én is 2018.04.18. 10:32:20

@King of Shadows: az országos időjárás meg a mikroklíma esete.
A Budapest időjárását ne a saját mikroklímádból, hanem az országosból vezesd le. Ld. Budapest összes listás szavazata. Nagyon sok olyan körzetet lehetne mutatni, ahol a Jobbik nyert, talán még a vértöketlen együtt is nyert szavazókörzetet, de nem ez a lényeg.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.18. 10:33:45

@Emmett Brown:

Minden választási rendszer eredménye, hogy kialakítja a hozzá való pártstruktúrát.

A magyar választási rendszert 1989-ben 2 feltételt elfogadva találták ki:
- közepes és kis pártok lesznek az országban, melyek koalíciókényszerre vannak utalva.
- sose lesz képes olyan nagy párt kialakulni, mely egyedül képes tarolni.

Az első feltétel már 1994-ben megdőlt. A második meg 2010-ben.

Nyilván ez a választási rendszer nem jó, ha a struktúra ilyen. Viszont alapjaiban SOHA senki se akart rajta változtatni, mert:
- az éppen nyertes pont nyert vele,
- az éppen vesztes meg remélte, legközelebb neki lesz jó.

Most is, vedd észre, az ellenzék TÁMOGATTA a választási rendszert, mert azt hitte, hogy a teles ellenzéki összefogással éppen e választási rendszerrel győzhető le a Fidesz. Más kérdés, hogy elszámolták magukat: az összefogás nem működött, mert 3 antagonisztikus erő van benne, s eleve még összesen se érték el a Fideszt.

Emmett Brown 2018.04.18. 10:47:46

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: nem igaz továbbra sem, hoztam is példát rá két hipotetikus körzettel hogy növekszik a győzelmi arány, még akkor is ha darabra többet veszít mint a kicsik (akár összesen is!), ugyanis nem a darabszám a fontos, hanem az arány.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.18. 11:24:00

@Emmett Brown:

Csak nem az egyes szavazókörzetben való arány a fontos, hanem az összesített arány.. Ezt felejted el.

Homo fideszbirkusz 2018.04.18. 11:31:05

@Rettegek mert ballib vagyok:

Ceaucescu is nyet egy pár választást te fidesz birkusz. De az utolsó választást, miszerint Moszkvába fog menekülni a feldühödött tömeg elöl, elbukta. Így jár majd a felcsúti gazdád is. Nem kell hozzá 2022-ig se várni, a népharag beindult és egyre gyorsabban terjed.

Emmett Brown 2018.04.18. 11:33:34

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: igen, az egyes körökben a fix levonások összességében a legnagyobbat segítik.

Venesz 2018.04.18. 11:34:14

@Rettegek mert ballib vagyok: Én még emlékszem, hogy is viselkedtek a "békés" tüntetők 2006-ban.
Most viszont nem támadta meg senki sem a rendőröket, sem a TV-székházat, tankot sem használtak, nem gyújtottak és borítottak fel autókat, nem dobáltak köveket, nem törtek be kirakatokat. Te másképp látod? Nézd meg az archiv felvételeket.

Venesz 2018.04.18. 11:36:55

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Az ellenzék nem támogatta a kormánypárt által saját magukra módosított választási rendszert, csak megpróbált annak keretei között győzni, vagy legalábbis korlátozni a fidesz hatalmát. Nem sikerült.

Venesz 2018.04.18. 11:38:31

@Nancsibacsi: A közpénzen összetrombitált békamenet idején sem lehetett közlekedni. Az nem zavart? Pedi azok a kormánymédia szerint sokkal, de sokkal többen voltak.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.18. 11:44:22

@Venesz:

Megnéztem.. Nézd meg te is mert hazudsz:

www.google.hu/search?q=rend%C5%91ri+t%C3%BAlkap%C3%A1s+2006&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjq3YLExMPaAhVjD5oKHRSJA6IQ_AUICigB&biw=1924&bih=978

A rendőri túlkapások mindenkit érintettek. A Kossuth térieket reggel 6-tól terelgették délután 6-ig a Fidesz ünneplőkre, hogy egyként üthessenek mindenkit aki a ballib elkúrókból nem kért.

Venesz 2018.04.18. 11:51:55

@Rettegek mert ballib vagyok: Szóval nem azt nézted, ami történt. A székházat sem támadták meg? Azt is nézd meg, mert az egész úgy kezdődött. Persze azt már nem mered megnézni. Gyáva vagy szembenézni a tényekkel. Tehát te hazudsz.

Lehetnék én is 2018.04.18. 11:57:22

@Venesz: hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1gi_tiltakoz%C3%A1sok_2006_%C5%91sz%C3%A9n
5 hét telt el a TV-székház és a szemkilövetés között.
Az egyik provakatőr csapat hibája a másik kormányzati elqrás. ne keverj/kavarj

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2018.04.18. 12:00:12

@Lehetnék én is: Miért ne lenne lényeg? Ha az ellenzék nem lenne sík hülye és mindegyik párt csak egy területre koncentrálna, külön-külön verhetnék a Fideszt. Akkor eleve sokkal könnyebben ki is tudnák építeni magukat a saját bázisukon. Önállóan egyik sem tudna kormányt alakítani, de akkor már a Fidesz sem. Ezt még én is átlátom, pedig Fideszes vagyok.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.18. 12:04:17

@Emmett Brown:

Csak akkor, ha a levonások száma több, mint az adott párt vokszáma, De szinte egyik esetben se volt így.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.18. 12:06:11

@Venesz:

Azaz támogatták.

Ráadásul amikor őket segítette ez, pl. 1994-ben, akkor nem tiltakoztak ellene.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.18. 12:07:56

@Venesz:

Csak emlékezz vissza, hogy Gulyás Marci harcát az arányos választási rendszerért éppen ballib megmondóemberek szólták le, azzal, hogy a NER-t nem lehet soha visszacsinálni egy aránys rendszeren belól, hiszen sose fog 67 % szavazni az ellenzékre.

Emmett Brown 2018.04.18. 12:15:20

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: van két körzet, 100 szavazóval. 50-20-15-10-5 a végeredmény, azaz 50%. De van kettő darab extra, azaz 48-18-13-8-3 a hivatalos. A legnagyobb aránya nőtt.

Venesz 2018.04.18. 12:20:55

@Lehetnék én is: Te kavarsz. Hogy is kezdődött? Aztán miért is folytatták? Azt hitték, most már mindent szabad? És miért mindig a jobboldali tüntetők randalíroznak?

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2018.04.18. 12:30:16

@Venesz: Úgy emlékszem a Ballik és a Fidesz már akkor is két külön párt volt, és a székházat Toró (most a Ballik egyik alelnöke) támadta meg. Vagy az a Butaházy volt?

Venesz 2018.04.18. 12:41:24

@King of Shadows: Ezek szerint csak egy, vagy maximum két ember ment a székházhoz?

sas70 2018.04.18. 12:44:15

@ogli dzsí: "Az országnak is vezér kell nem demokrácia." Így van!
Vezér kell a birkáknak kolomppal a nyakában, különben szétszélednek!

hosaka 2018.04.18. 12:45:09

Halkabban gyerekek. Orbán Viktor bácsi éppen felemeli a töltött fegyvert. Koncentrálnia kell. Nincs is demokratikusabb dolog, mint az orosz rulett. Most kell szerénynek lenni.

Lehetnék én is 2018.04.18. 12:58:42

@Venesz: HA barna mezesek tüntetnek szeptemberben és narancsmezesek tartanak egy ünnepélyes megemlékezést októberben, az nem folytatás.

Lehetnék én is 2018.04.18. 13:08:42

@Venesz: Igen, az Astoriánál a Fidesz ünnepélyes megemlékezése volt. Másként tudod?

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2018.04.18. 13:09:30

@Venesz: Nem, de a velük lévők is Ballikosok voltak, és NEM Fideszesek.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.18. 13:54:09

@Emmett Brown

Nagy párt = 80 szavazat
Kis párt = 15 szavazat

Hibás szavazat = 25

Eredeti állapot: 15:80, a nagy párt többlete 65

Későbbi állapot: 0:55, a nagy párt többlete 55

Azaz a kisebb nyer a hiba miatt.

agarik 2018.04.18. 13:56:48

Fenét. Bizonyította hogy tudja hogy fölösleges tennie bármit, mivel nem történik semmi.
Minek parasztkodott volna lekezelő beszólással, amivel maga ellen hangolja a közvetítést nézőt?
Simán csak megmutatta hogy nem erőlködik ott, ahol nem kell. Az ellenzék nem létezik, akárhányan lődörögnek is az utcán. Sétálni törvényes. Törvényt hozni róla hogy ami törvénytelen az nekik szintén törvényes, szintén törvényes.
#Ennyi

maxval bircaman szeredőci anyabaszó 2018.04.18. 15:39:17

@werinter: Nagy párt = 80 szavazat
Kis párt = 15 szavazat

Hibás szavazat = 25

Eredeti állapot: 15:80, a nagy párt többlete 65

Későbbi állapot: 0:55, a nagy párt többlete 55

Azaz a kisebb nyer a hiba miatt.

Emmett Brown 2018.04.18. 15:50:55

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: ok akkor legyen két körzet, az egyik a tied, ahol 80-15 a vége, a másik az enyém, ahol a nagynak van 50, a másodiknak 20, és van még 3 kicsi, 15/10/5. Ha nincs semmi bibi, akkor a nagynak van 130 szavazata a 195ből (kerek 2/3), a másodiknak meg 35 (18%), illetve vannak még a kicsik, őket most ne számoljuk.

Ha beüt a gebasz mindkét körzetben (az enyémben 2, a tiedben 25), akkor a nagy pártnak van összesen 48+65=113 voksa, de az összszavazatmennyiség is csökken, nálad 65 van, nálam pedig 92, azaz 157 darab. ekkor a nagyobb párt aránya 113/157 (72%), a másodiké pedig 18/157 azaz 15.3%. értelemszerűen azok a kicsik is buknak, akik csak az én körzetemben kaptak szavazatot.

A nettó darabkülönbözet nem számít, ha 5 millió vs 3 millióra nyer valaki, akkor 62.5%-a van 2 millió előnnyel, de ha 1 millió vs félmillióra nyer, akkor az 2/3, pedig a különbözet csak a fele.

Másik megközelítés: ha mind a 10k körzetben ugyanúgy 60-30-5-5% lenne az eloszlás (irreális és extrém, de most tegyük fel a matek kedvéért), de az egyik körzetben csak 1 azaz egy darab elkúrás van, akkor 4párti helyett kétpárti parlament van, mert ahelyett hogy 600k-300k-50k-50k lenne az megoszlás, lesz 599999-299999-49999-49999, és ebben az esetben a két kicsinek már csak 4.999919999%-a lesz.

Emmett Brown 2018.04.18. 15:55:15

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:fákk elírtam (65tel számoltam 55 helyett): szóval ha van bibi, akkor a nagy pártnak van 48+55 voksa, azaz 103, de a 103/147 az több mint 70%, pedig eredetileg csak 2/3 volt.

Emmett Brown 2018.04.18. 16:03:33

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: illetve nézzük meg, ha csak nálad van bibi: nagy párt 105 szavazat összesen, de már csak 155 érvényes van, ezért az ő arányuk 0.677 a 0.667 helyett.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.18. 16:14:40

@Emmett Brown:

Eleve ez a hiba ritka, összesen érinthetett kb. 20-30 ezer szavazatot maximum, s ezzel már sokat mondtam.

A kérdés tehát elméleti. Mert ez 1 darab mandátumon se döntött. De attól még tény: a kisebb pártokat segítette, hiszen KEVESEN szavazatlevonást szenvedtek el, mint a Fidesz.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.18. 16:16:07

@Emmett Brown:

Csak a gond az, hogy az országos összesítés számít.

Vedd észre: a hibát szinte teljesen a listáknál követték el, s éppen ott számít a legkevésbé.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.18. 16:17:45

@Emmett Brown:

Ismétlem: nem szavazókört kell nyerni. A magyar választási rendszerben a listás szavazatok KIZÁRÓLAG országos szinten számítanak. Még 2014 előtt is nagyobb bajt okozhatott volna ez a hiba, ,ert akkkor még megyei alapon voltak a listákiosztások.

Emmett Brown 2018.04.18. 16:28:32

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: ezért összesítettem a két körzetet, és jól látszik, hogy nőtt a nagy párt aránya. És az arány számít a végén, nem a különbség!. Nem állítom, hogy befolyásolta érdemben az eredményt, de szigorúan matematikai alapon ez a rendszer a legnagyobbat segíti.

zokogjatok 2018.04.18. 17:02:52

@Emmett Brown: "de szigorúan matematikai alapon ez a rendszer a legnagyobbat segíti. "

ezzel szinte az összes választási rendszer így van amúgy, a stabil kormányzás érdekében a legerősebb többet visz.

Emmett Brown 2018.04.18. 17:16:34

@zokogjatok: itt a fix levonogatásokról van szó, nem az egészről. Nekem személy szerint az egyfordulós egyénivel is vannak problémáim, de itt most nem ez a téma, hanem az, hogy bónusz lapok esetén fixen levonnak mindenkitől ugyanannyit, nem pedig arányosítják a szavazatokat az ilyen típusú érvénytelen szavazatok miatt. Tehát ha megjelent 100 polgár, de az urnában 110 lap van, akkor egy 50-20-15-10-5 ne 40-10-5-0-0 legyen, hanem 45-18-13.5-9-4.5.

Ménár Atya 2018.04.18. 17:40:11

Lehet itt sopánkodni, meg körbemagyarázni, de az a helyzet, hogy semmit nem változtat a helyzeten, hogy pár megkeseredett ember járkál fel le a városban egy ideig.
Orbán egy grazban kezelt elmebeteg tolvaj, egy nyuszi aki fél a néptől, de ettől még úgy ugráltok ahogy ő akarja :)
A helyzet az, hogy a hatalom a kezébe lett téve egy demokratikus választáson, és ezt mindenki elismeri külföldön is.
innentől kezdve lehet várni 2022-őt.
Tüntetni lehet, mert ez olyan diktatúra, hogy ezt is lehet, meg csúnyát írni orbánról,és nem jön a fekete autó éjszaka senkiért, mert ugye a diktatúrának ezek a jellemzőik.
És olyan szép volt ahogy belenéztetek a rendőrök szemébe és szerettétek őket, és megmutattátok, hogy ti nem provokáltok mert úriemberek vagytok, és akkor az egyik úriember tüntető szólt a rendőrhölgyhöz, hogy három hete nem baszott azért néz így, a másiknak meg csak egy szimla kancigányozás jutott.
Szóval béke szeretet és kultúra volt ezerrel..........
Vagy szimpla unatkozó csőcselék.................
Hát barátom ámítsd magad, biztos megnyugszol majd.

KisMókus 2018.04.18. 17:51:41

@Ménár Atya: Mivel nem voltál ott, ezért nyilván fogalmad sem lehet róla, hogy mi volt ott. Mindenesetre nagyjából leírtad ugyanazt, amit írtam én is. Egy szóval sem mondtam egyébként, hogy ez diktatúra, legfeljebb autokrácia. Vagy a diktatúrának egy puhább verziója, tudod: gulyáskommunizmus 2.0.

KisMókus 2018.04.18. 17:56:52

ogly dzsí moderálva... Van a kulturált értelmes vita, aminek a híve vagyok, és van az ordenáré "majd én megmondom a frankót" stílus, ami automatikus moderálást ér.

Ménár Atya 2018.04.18. 18:12:20

@KisMókus:
Persze hogy nem voltam ott, nekem nincs bajom a választással.
Amikor a maszop nyert akkor sem volt bajom vele.
De azért had reagáljak erre a szép utópisztikus írásra, mert bár nem voltam ott, épp láttam a rendőrös videót.
Tehát szimpla hazugság amit az író állít.
Nem tudom hány éves vagy, de a puha gulyáskommunizmus nem volt olyan puha.
Ott egy ilyen írásért lenyomoztak, megvertek ellehetetlenítettek.
Ha meg a rendőrnek ilyet mertél volna szólni, azt hiszem hamar csak tejbegrízt szivattyúzhattál volna.
Szóval, én tudom miről beszélek, ez annyira áll közel a diktatúrához, mint a szoba ajtód az északi sarkhoz.
Remélem nem vagy eszkimó :D:D:D

Emmett Brown 2018.04.18. 18:37:34

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: az országos listás százalékos eredmény a szavazókörök eredményeinek a súlyozott átlaga. A fix levonás megváltoztatja az arányokat, és így torzít. A kérlelhetetlen matek miatt pedig a legnagyobbat segíti

KisMókus 2018.04.18. 20:13:20

@Ménár Atya: Az a baj, hogy nem érted, amit írok. Innentől kezdve nincs értelme vitázni.

Ménár Atya 2018.04.18. 20:43:26

@KisMókus: Hát persze hogy nem. Hiszen csak egy buta vidéki vagyok aki meg van félemlítve , és csak az m1-et nézi :)
Amúgy nem vitatkozunk, és nem is lenne értelme.
Meg sem próbáltad cáfolni a jámbor tömeg, és a rendőröket provokáló nem jámbor tömegről szóló véleményemet.
Amúgy meg szerintem pont ez a hozzállás a legrosszabb a baloldal részéről, hogy (egyszerűsítve) ha nem azt akarjátok amit mi ,akkor ti mind gyengeelméjű hülyék vagytok.
Ráadásul ezt választás előtt is nyomtátok.
Amúgy nem lenne rossz az írásod, csak az a gond vele, hogy finomkodva ugyan de kb az említettekről szól, és néhány tényt azért gálánsan elhallgat, (pl a rendőr zaklatás)
Arról meg nem is beszélek, hogy a liberális nagyon felvilágosult igazság bajnokai, gond nélkül együtt masíroznak azokkal a fasisztákkal,akik ellen az EP-ben naponta tiltakoznak.
Megszuletett az új magyar nemzeti szocialista párt?
Azért ezt gondold át.
Hogy tudsz úgy bárkinek liberalizmusból példát mutatni, hogy közben fasisztákkal masírozol?
Na mindegy ne sértődj meg, csak kicsit szívtam a véredet.
2022-ben újra találkozunk, de ha ennyire rosszul fog menni akkor is az országnak, akkor lehet hogy 4/5 lesz, vagy megkoronázza A nép Orbánt.
Nem örülök a kétharmadnak, de ha fölényeskedik a kisebbség, és lehülyézi az embereket, a másként gondolkodókat, annak ez az egyenes következménye.
Jó éjt

rovid 2018.04.18. 21:42:47

@Rettegek mert ballib vagyok: hogy szépít az emlékezet! tízezrek, rommá veretés?! vagy csak egyszerűen hülye vagyol- e?

VáradiJános 2018.04.18. 22:45:26

@KisMókus: jaja, cenzúrázzál csak, ellenvélemény nélkül okosabbnak látszol!

VáradiJános 2018.04.18. 22:46:22

@KisMókus: persze, nem érti, mert csak egy bőgatyás gój

2018.04.18. 22:58:27

@Lehetnék én is: nem lehetnél, te vagy. A tipikus fideszes.
Kurvára nem érted, hogy Birka felhozta, hogy 20%-kal nem lehet nyerni, erre jött a cáfolat, hogy pont a jelenlegi rendszerrel megvan rá a matematikai lehetőség?
Jézusom, de Gábor vagy!

berne 2018.04.18. 23:19:46

Te eléggé el vagy tévedve Kis Mókus.
S ami a legszomorúbb, hogy fogalmad sincsen róla, hogy mennyire.

Lehetnék én is 2018.04.19. 00:34:11

@Könnyen elkaptuk, uram!: Akkor neked is elmondom:
lehet, mégis azzal kellene foglalkozni, miért nincs 3-4 db 15%-os ballib párt, mint azzal, hogy laboratóriumi körülmények között milyen szélsőséges eredményt tudsz kihozni?
Ugyanis a Fidesz nem azért nyert, mert 20%-a van, hanem azért mert nincs 5 db 15%-os. Amíg arc nélküli átszavazáson ügyeskedtek, nem is lesz. Én legalább is nem szavaznék B pártra, ha A párt híve vagyok (különösen ha az nagyon nemA)
Nem én vagyok a birka, de gondolom ő sem arra gondolt, hogy matematikailag lehetetlen, hanem reális körülmények között nem tudsz 20 %-kal nyerni. És nem azért vetette fel, hogy megtornáztassa az agyatokat, hanem mert a ballib összességnek a 20% az elérhető plafon.
Nyilván ugyanezt mondhatta volna 25% és 15%-ra is. Matekkal az is kihozható. De 25%-otok belátható időn belül nem lesz, a 15%-kal meg nem akart megsérteni.

Lehetnék én is 2018.04.19. 00:39:01

@Könnyen elkaptuk, uram!: értem én hogy kötözködsz, meg lenézed a tipikus fideszest. Biztos több tipikus tulajdonságom van, de legalább tudom kire szavazok és miért.
Nem fordulhat elő velem, hogy DK-s ként jobbikra kelljen szavaznom, vagy lmp-sként maszopra, mert a pártatyuska úgy tudhat besurranni a parlamentbe, ha a szavazóitól elvtelenséget kér.
Nektek emiatt nem lehet könnyű, még néhány hét és elmúlik ez a frusztráltság belőletek. Tartok tőle, utána lesz másik.

2018.04.19. 08:35:30

@Lehetnék én is: látod, ebben igazad van. A vállalható politikusok teljes hiánya. Sajnos azt kell mondjam, nem tudok közösséget vállalni a fidesszel. Szégyen amit csinálnak. Nekem nem jelent örömet amikor a Kósa , a Szíjjártó, a Németh Szilárd képviseli elveimet és érdekemet a nyilvánosság előtt.
Számomra szégyen a lejárató kampány.
Vállalhatatlan, hogy pirulás nélkül hol a palesztinokat, hol a zsidókat kell barátomnak tartani, mert azt írja a pártsajtó.
De ez igaz a másik oldalra is. Gyurcsány sem vállalható.

2018.04.19. 08:36:44

@Lehetnék én is: tehát nem hiszem, hogy tudod, kire szavazol és miért.
süti beállítások módosítása